اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

این نشست به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت با
حضور همکاران، کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی و خردسال در این کتابخانه با معرفی 5 کتاب برگزار گردید.

جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان گفت : هدف از این نشست ، تشویق کودکان به ارائه نظرات آنها راجع به کتابهای خوانده شده بود بدیهی است این امر مشوق خوبی برای مطالعه بیشتر کودکان خواهد بود .

در این نشست کتاب قصه هایی از امام رضا (ع) "درخت بادام"  توسط حدیثه مطلولی معرفی شد. این کتاب اشاره به مشرف شدن امام رضا (ع)به شهر نیشابور و هلهله و شادی مردم برای استقبال ایشان است و امام به خانه یک پیرزن که از قبل خواب امام رضا (ع) دیده بود می شود و شب را آنجا می ماند و فردای آن روز دانه بادامی در باغچه ی کوچک این خانه کاشت.

کتاب دوم با عنوان "سیب های گاززده" توسط ریحانه باراجی معرفی شد این کتاب اشاره به یونس و دوستش می کند که به باغ رفته و یونس سیب های زیادی را گاز می زند و روی زمین می اندازد دوستش به او می گوید بهتر است سیب ها را تا آخر بخورد ولی یونس گوش نمی دهد امام از راه می رسند و از یونس ناراحت می شود.

کتاب سوم تحت عنوان "گنجشک چه می گفت ؟" توسط فاطمه جعفری معرفی شد. داستان از این قرار است که روزی امام و سلیمان بین درختان میوه قدم می زدندکه گنجشکی بالای سر امام حرکت می­کرد و مدام جیک جیک می کرد امام به دنبال گنجشک به راه افتادند.

کتاب چهارم با عنوان پیراهن یادگاری توسط پریا اله دو معرفی شد. این کتاب اشاره به ریان یکی از دوستان امام داشت که تصمیم گرفت برای ملاقات امام به مرو برود و امام را ببیند.

کتاب پنجم به نام غریبه آشنا توسط نازنین زهرا دره کی معرفی شد این کتاب اشاره به یکی از جلسات پرسش و پاسخ امام رضا (ع) داشت که عده زیادی هم در مجلس بودند و امام جوابگوی سوالات آنها بود.

در پایان سوالاتی درباره کتابهای معرفی شده و شخصیت امام رضا (ع)از کودکان پرسیده شد و به تمامی این کودکان جوایزی اهدا گردید.

                                            

  • ۹۶/۰۵/۲۳
  • جواد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی