اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



به مناسبت هفته وحدت ویژه برنامه های مختلف فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اشاره به برنامه های هفته وحدت در کتابخانه ها گفت : بیشتر این برنامه ها در راستای اهداف کتابخانه و جذب اعضاء انجام شده است.

جواد محمدی برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته وحدت ، بازدید از کتابخانه ها و تشریح فعالیت های کتابخانه ، عضویت رایگان در 22 آذر ماه ، قصه گویی برای کودکان و برگزاری نشست های کتابخوان را ازجمله برنامه های فرهنگی انجام شده در هفته وحدت عنوان کرد.

وی افزود : برای جذب رایگان اعضا در 22 آذر ماه ، اطلاع رسانی درفضای حقیقی و مجازی انجام شده است.

جواد محمدی همچنین از عضو گیری رایگان در برخی روزهای تعیین شده در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : این تسهیلات به مناسبت های ملی و مذهبی برای مراجعین درنظر گرفته شده که متعاقبا زمان آن اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

از مسئول کتابخانه استاد کامبوزیا شهرستان زاهدان در مراسم تکریم مقام کتابدار و گسترش فرهنگ کتابخوانی قدردانی شد.

دراین مراسم که همزمان با هفته کتاب و در تالار وحدت تهران برگزار شد خانم صادقه کامبوزیا بعنوان شایسته تقدیر ویژه در کشور مورد تجلیل قرار گرفت .

خانم صادقه کامبوزیا فرزند استاد امیر توکل کامبوزیا از سال 1366 با جمع آوری کتب نفیس مجموعه استاد کامبوزیا ، راه پدر را در ایجاد کتابخانه ای با نام استاد کامبوزیا ادامه داده است.

این کتابخانه در حاشیه شهرزاهدان قرار دارد و یکی از نقاط گردشگری و فرهنگی این شهر محسوب می شود.

در بخشی از این لوح تقدیر که با امضاء علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور است آمده :

نیکوکارانی که زیورهای زندگی دنیوی را با عمل صالح خویش به صدقات جاریه ابدی برای خود و دیگر مومنان مبدل می سازند شایسته برترین تقدیر ها هستند.

 

                                  
  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 

در این دیدار آیت ا... سلیمانی خدمات ارائه شده به مراجعین در کتابخانه ها را از نوع خدمات فرهنگی عمومی دانست و گفت : در این نوع خدمات مؤلفه مذهب نیز نقش مهمی دارد.

امام جمعه زاهدان توجه به نیازمندیهای مذاهب را کاری ظریف وکارشناسی عنوان کرد و افزود: باید منابع کتابخانه ها بگونه ای  باشد تا علایق و سلایق عموم مردم را دربرگیرد.

وی همچنین به جمعیت زیاد روستا نشین اشاره کرد و خواستار ایجاد کتابخانه های روستایی با توجه به استقبال مردم شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هم در این دیدار به برنامه های فرهنگی انجام شده در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر حدود هزار و دویست عنوان کتاب در 200 نشست تخصصی کتابخانه ای توسط اعضای کتابخانه معرفی شده است.

زید آبادی برگزاری نمایشگاههای کتاب ، جشنواره رضوی با 3 هزار نفر شرکت کننده ، شب شعر مدافعان حرم و تجلیل از خانواده معظم شهدای حرم ، طرح کتاب خوان ماه و تجلیل از فعالین حوزه کتاب در بخش های مختلف را از جمله برنامه های فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه عنوان کرد.

وی همچنین ارائه خدمات الکترونیکی در کتابخانه ها و خدمات اتوماسیون اداری در تمامی ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان را از نکات برجسته در ارائه خدمات اداری عنوان کرد و گفت : در دو سال گذشته حدود 30 نیروی بومی جذب کتابخانه های عمومی استان شده اند.

                                        

  • جواد محمدی