اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 به مناسبت نیمه شعبان ویژه برنامه های مختلفی در کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با تبریک میلاد پربرکت حضرت ولی عصر (عج ) گفت : علاوه بر نمایشگاههای کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان، در کتابخانه های کفعمی و امام حسین نمایشگاهی از پوستر های پرسش و پاسخ و داستانهای مربوط به حضرت مهدی برپاشد.         

جواد محمدی با اشاره به نوع برنامه های اجراشده برای رده های سنی مختلف ، معرفی و جمع خوانی کتاب حدیث میلاد را از برنامه های رده سنی بزرگسال و جشن میلاد حضرت بقیه الااعظم و مسابقه نقاشی را برای رده سنی کودک و نوجوان عنوان کرد.                             

وی همچنین افزود: تعداد 150 شاخه گل و بسته شکلات به نیت تیمم و تبرک بین بیماران بیمارستان امام علی زاهدان توزیع شد.

 

              
 

 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

اولین نشست کتابخوان مدرسه ا ی کتابخانه امام حسین شهرستان زاهدان در دبستان دخترانه شرف این شهرستان با حضور 50 نفر از دانش آموزان مقطع پنجم و ششم برگزار شد .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان گفت : در این نشست 6 نفراز دانش اموزان مقطع پنجم و ششم این دبستان به نام های یاسمن شه بخش کتاب دفتر خاطرات بچه های لاغر مردنی از جف کینی،الناز اسماعیلی کیان کتاب بازی می کنم و یاد می گیرم از جانیس وان کلیو، فاطمه ریگی کتاب درباره ی خزندگان از کلر لولین ، مروا ریگی کتاب دماغ گنده ها از تری جونز ،مریم شهنوازی کتاب قصه  زندگی امام رضا (ع) از مجید ملامحمدی ، سیما علیزهی کتاب همه می توانن خلاق باشند از زهرا جهان بخش به معرفی کتاب پرداختند.

جواد محمدی افزود موضوع این کتابها هنر ،روانشناسی،علوم خالص و دین بود.

وی ادامه داد در پایان این نشست جوایزی به ارائه کنندگان کتاب اهداء شد.

همچنین نحوه شرکت در هفتمین جشنواره رضوی برای معلمین و دانش آموزان مقطع ابتدائی دبستان شرف و مقطع متوسطه مدرسه حضرت زینب (س) تبیین شد.

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

خیز کتابداران شهرستان زاهدان برای معرفی کتب جشنواره رضوی

 

در نشست کتابخوان اردیبهشت ماه کتابخانه امام حسین شهرستان زاهدان دو عنوان کتاب از سری کتابهای هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان گفت : در این نشست 15 عضوفعال  کتابخانه حضور داشتند که از این تعداد شهربانو حسین زاده و رشیدی نسب دو نفر از اساتید دانشگاه  بودند.

جواد محمدی افزود : کتاب مهارت های زندگی در سیره رضوی و کتاب ماه غریب دو عنوان از سری کتابهای هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بودند که بترتیب شهر بانو حسین زاده و فرزانه ثوری این کتابها را معرفی کردند.

وی ادامه داد : فریده بای کتاب مقام زن با موضوع دین و به نویسندگی مرتضی مطهری و حمیده نظری کتاب سه شنبه ها با موری با موضوع علوم اجتماعی و به نویسندگی میچ البوم را برای حضار معرفی کردند.

جواد محمدی گفت : دو قرن سکوت نوشته عبدالحسین زرین کوب و با موضوع تاریخ و کتاب برهان تفسیر نوشته علی ایزدی و با موضوع دین را بترتیب مرجان خاوند و ابوالفضل عبداللهی معرفی کردند.

این مقام مسئول خواستار مشارکت بیشتر مردم در برگزاری و شرکت در نشست های کتابخوان شد.

                                

 

 

 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

رصد نسخ خطی ، سربی و سنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اشاره به حضور کارشناس مسئول بخش نسخ خطی کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی در زاهدان و کارکارشناسی بر روی کتب کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت : در بین کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان کتابهای کتابخانه استاد کامبوزیا به علت قدمت ، بیشتر مورد توجه و کار کارشناسی قرار گرفت .

جواد محمدی افزود : طبق آمار قبلی فقط 161 نسخه کتاب چاپ سنگی در کتابخانه استاد کامبوزیا به ثبت رسیده بود اما با انجام فعالیت کارشناسی تعداد 158 نسخه کتاب چاپ سنگی و تعداد 699 نسخه چاپ سربی در این کتابخانه به ثبت رسید که از این تعداد 167 نسخه لاتین و بقیه فارسی و عربی است.

وی با اشاره به اینکه کتابهای چاپ خطی ، سنگی وسربی جزء سرمایه های ملی کشور محسوب می شود ، از مردم خواست درصورتیکه کتابهای نفیس و قدیمی دارند برای نگهداری بهترو از بین نرفتن این آثار می توانند این کتب را به کتابخانه اهدا و یا وقف کنند تا در شرایط مطلوبی از آنان حفاظت شود.                   

  • جواد محمدی