اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با حضور اعضای بخش کودک و خانوادهای آنان برگزار شد

جشن آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) در کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی

همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و با حضور اعضای بخش کودک کتابخانه آیت الله کفعمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان گفت: همزمان با سالروز امامت حضرت مهدی موعود(عج) و سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) ودر راستای ترویج فرهنگ مهدویت مراسمی با حضور اعضای کودک و خانواده های آنان در کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی برگزار شد .

محمدی ادامه داد به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با آئین ها و مراسم کهن ایرانی و اسلامی مادریکی از کودکان ضمن قصه گویی به معرفی مراسم و شب زنده داریهای کهن ایرانیان در شب یلدا پرداخت و گفت : در گذشته خانواده ها در شب یلدا در منزل بزرگ خانواده جمع می شدند و تا پاسی از شب ضمن شاهنامه خوانی و حافظ خوانی به مشکلات یکدیگر رسیدگی و برای رفع آن  تلاش می کردند                                                                                                                                  .

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

با دریافت مجوز کتابخانه مشارکتی کودکان امید ویژه نابینایان تعداد کتابخانه های مشارکتی زاهدان به 5 باب رسید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه در بین افراد نابینا گفت : باهدف استفاده بهینه از امکانات و منابع بخش نابینایان کتابخانه مشارکتی کودکان امید ویژه نابینایان با مشارکت اداره بهزیستی راه اندازی شد.

جواد محمدی از ارسال منابع به این کتابخانه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : همکنون کتابخانه نابینایان دارای 50 عضو و حدود  230 جلد کتاب است.

وی افزود : با هدف بررسی مشکلات کتابخانه ها ، هرسه ماه بازدیدی از این مکانهای فرهنگی انجام می شود .

جواد محمدی در حاشیه بازدید از کتابخانه نابینایان گفت : با همکاری و رایزنی کارشناسان ستادی کتابخانه نابینایان زاهدان مهر ماه مسال توانست مجوز فعالیت را از نهاد کتابخانه های عمومی دریافت کند.

 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰


در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان بر معرفی هرچه بیشترکتابخانه ها تاکید شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زاهدان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه گفت : یکی از راههای ترویج کتابخوانی ، معرفی کتابخانه هاست.

گمرکی زاده خواستار معرفی کتابخانه ها با استفاده از طرحهای خلاقانه و تابلوهای راهنمای شهری شد.

وی همچنین سلسله نشست های کتابخوان را از برنامه های مهم در راستای ترویج مطالعه در جامعه و آشنا شدن مردم با کتاب عنوان کرد.

رئیس اداره کتابخانه ها ی عمومی شهرستان زاهدان هم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های هفته کتاب و کتابخوانی خواستار معرفی کتابخانه ها از طریق تابلوهای راهنمای شهری شد.

جواد محمدی همچنین به نشست های کتابخوان اشاره کرد و گفت : نشست های کتابخوان پتانسیل خوبی برای معرفی نویسندگان ، مولفان و کتب شاخص است.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری  جلسات کتابخوان و شرکت مدیران فرهنگی در این جلسات شاهد گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه باشیم.

در پایان جلسه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های هفته کتاب،  آمادگی خود را برای همکاری با اجرای برنامه های اداره کتابخانه های عمومی اعلام کردند.

                                            

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی در نشست صمیمی با روسای شهرستانها،کارشناسان ستادی و کتابداران استان ضرورت افزایش سطح آگاهی ها در حوزه کتابداری و سازمانی را مورد تاکید قرار داد.

مختار پور در این نشست با اشاره به ویژگی های یک کتابدار گفت :کتابداران برای بهبود فعالیت در کتابخانه نیاز به افزایش اطلاعات شغلی و محتوی شغلی دارند.

وی افزود:کتابداران با شناخت خدمات کتابخانه ای و منابع می توانند مشاور امینی برای مراجعین باشند. دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی مدیریت خدمات فرهنگی را یکی دیگر از شاخص های یک کتابدار دانست و گفت :رعایت روابط خوب انسانی با مراجعین سسب افزایش کیفیت خدمات و جذب اعضا می شود.

مختار پور ترویج فرهنگ کتابخوانی ، تسلط بر اطلاعات منطقه ای و ضوابط قانونی را از وظایف کتابداران عنوان کرد و گفت :شناخت ساختار سازمانی و ضوابط قانونی موجب افزایش بازدهی کاری و رفع بسیاری از مشکلات می شود.

وی از کتابداران خواست با مطالعه بیشتر و مسلح شدن به علم روز اثرات مبنایی را در جامعه بوجود آورند.

در پایان این نشست دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی به سوالات کتابداران پاسخ گفت .

                                       
  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

برگزاری چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان از برگزاری چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان در روز چهارشنبه 18 آذر در محل فرمانداری این شهرستان خبر داد.

جواد محمدی افزود : مهمترین بحث در این جلسه گزارش هفته کتاب و کتابخوانی ، درخواست برای تابلوهای راهنمای کتابخانه ها در سطح شهر است .

وی ادامه داد تاکنون 3 جلسه انجمن با 18 مصوبه در شهرستان زاهدان برگزار شده است که 89 درصد مصوبات اجرایی شده است.

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰
تعطیلی کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان در روز سه شنبه 17 آذر
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اعلام این خبر گفت : باتوجه به سفر دبیر کل و حضور تمامی کتابداران در نشست صمیمی با آن مقام مسئول ، تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان در روز سه شنبه تعطیل است. جواد محمدی از مسئولین کتابخانه ها خواست نسبت به اطلاع رسانی به موقع به اعضا اقدام کنند.
وی همچنین از مسئولین کتابخانه ها خواست درصورت بازدید های احتمالی دبیر کل از کتابخانه ها حتما حضور داشته باشند.
  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی روز سه شنبه 17 آذر 94 میهمان استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.
جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان گفت : نشست صمیمی دبیر کل با کتابداران استان در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود. وی اظهار امیدواری کرد حضور عالی ترین مقام نهاد کتابخانه های عمومی در استان ثمرات خوبی به همراه خواهد داشت.
  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

با همکاری انجمن حامی و اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان

 در روستاهای محروم استان آغاز شد

حق نژاد مسئول کارگروه کتابخوانی انجمن حامی در مراسم آغاز به کار این طرح گفت:این طرح بطور آزمایشی در 10 روستای محروم شهرستان سراوان انجام میشود.

حق نژادبا اشاره به فعالیت انجمن حامی از سال 88در ساخت و تجهیز کتابخانه های روستایی گفت:طبق دستورالعمل انجمن حامی ساخت کتابخانه در روستاهایی با بیشاز 1500نفر انجام میشود .وی ادامه داد طرح کوله کتاب برای روستاهای کمتر از هزارو پانصد نفر اجرا خواهد شد .

مسئول کارگروه کتابخوانی انجمن حامی در تشریح این طرح گفت : در هر کوله 110 تا 140 عنوان کتاب با موضوعات کودک و نوجوان ،زنان،و مهارتهای زندگی وجود دارد و بصورت چرخشی در بازه زمانی یک ماهه به روستاهای هدف منتقل خواهد شد .

حق نژاد افزود در ابتای هر کتاب توضحاتی در باره طرح ودر انتهای کتاب نیز فرم نظر سنجی قرار داده شده است .و برای تشویق و ترغیب بیشتر مخاطبین مجلاتی به آنان اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد انجمن حامی یک سازمان مردم نهادی است که از سال 80فعالیت خود را در زمینه تجهیز مدارس آغاز کرده و از سال 88به تجهیز کتابخانه های عمومی پرداخته است که تا کنون 10 کتابخانه در روستاهای سیستان و بلوچستان  توسط انجمن حامی تجهیز گردیده است .

                                     

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

مدیر کل امور استانهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفر به زاهدان ضمن شرکت در جلسه نکریم از مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی به عنوان سخنران و مهمان ویژه ، از کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان بازدید و از نزدیک مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد. شفاعی همچنین در بازدید از کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا ریا ، از این کتابخانه بعنوان یک مرکز مهم مطالعاتی نام برد.

شفاعی در دامه سفر خود به زاهدان در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان شرکت کرد. وی همچنین با آیت ا... سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار کرد.   

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

در دومین روز از هفته تکریم مقام کتابداران وترویج گفتمان کتابخوانی

با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان از زحمات کتابداران کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی این شهرستان تجلیل شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با حضور در مراسم قدردانی از کتابداران این کتابخانه گفت:مطالعه باعث میشود تا ما احساس مسئولیت کنیم و در انجام وظایف خود بیشتر تلاش کنیم

جواد محمدی ادامه داد یکی از دغدغه های کتابداران باید مطالعه و کتابخوانی باشد زیرا کی کتابدار بیش از آنکه وظیفه تحویل کتاب را داشته باشد باید یک راهنمای خوب باشد و این امر تنها با شناخت فرد از منابع موجود در کتابخانه خود میسر میگردد

وی افزود کتابدار باید روانشناس خوبی باشد تا بتواند نیازهای مراجعین خودرا بخوبی تشخیص دهند و با مشاوره و راهنمایی اعضا بتواند فرهنگ مطالعه مفید را در جامعه گسترش دهند .


  • جواد محمدی