اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

نشست کتابخانه ای کتابخانه  نور ویژه نوجوانان با معرفی 5 کتاب برگزار شد.

جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان گفت : در این نشست ابتدا برای آشنایی بیشتر، توضیحاتی درباره علت و چگونگی برگزاری نشست های کتابخوان داده شد. اولین کتاب که توسط زینب شیبک معرفی شد، کتاب عارف نوجوان از انتشارات قدر ولایت نوشته محسن بغلانی و امیر نساجی از مجموعة «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» و مشتمل بر داستان‌های کوتاه برای گروه سنی (ج) بود. موضوع داستان‌ها اجتماعی و جنگ است و براساس خاطرات شهیدان تنظیم شده است. عنوان داستان‌ها عبارتند از: «کدام نان»؛ «هادی»؛ «عارف نوجوان»؛‌ «نماز عشق» و «به خاطر بابام»‌ است. در داستان عارف نوجوانماجرای خلوص و عرفان نوجوانی با نام «کاظم» روایت شده که در جنگ تحمیلی و در جبهة جنوب، در گرمایی سوزنده اقدام به روزه گرفتن به طور مخفیانه می‌کند و الگویی برای دیگران و نوجوانان هم سن و سال خود می‌شود. این داستان براساس خاطره‌ای از شهید «کاظم نوراللهیان» به رشتة تحریر در آمده است.    

زهرا آذرشاه کتاب نسیم غدیر از مهدی وحیدی صدر با بازنویسی سید مصطفی موسوی گرمارودی و با تصویر گری آقای حسین آسیوند از انتشارات عاشورا را معرفی کرد. کتاب موضوع غدیر را روایت می کند. البته داستان ازاذان بلال شروع شده و تا وفات پیامبر ادامه دارد.

کتاب مرگ با گردن های کج توسط خدیجه شیبک معرفی شد. این کتاب از انتشارات شیوه و نوشته فروزنده داورپناه می باشد مجموعه بیست داستان کوتاه است که عنوان کتاب نیز برگرفته از یکی از داستان‌هاست. در این داستان طنزآمیز، پزشکی با تحقیق درباره مرگ و میر برخی به پدیده مشترکی دست می‌یابد و آن این که افرادی در سنین مختلف، با کشیدگی شدید و غیر عادی در گردن و شانه‌ها دچار مرگ آنی می‌شدند و همگی در تنهایی و به دور از دیگران می‌مردند و تنها مصاحب این متوفیان تلویزیون بوده است. تمامی متوفیان در لحظه مرگ، آگهی‌های تلویزیونی تماشا می‌کردند و در واقع کشیدگی و انقباض گردن آنها به سمت تلویزیونی بود که در اتاقشان قرار داشت .

 در معرفی سارا آذرشاه از کتاب شکافنده دانش نشر منادی تربیت و نوشته امیر مرادحاصل زندگانی امام محمدباقر (ع) با این مطالب روایت شده است :ولادت، کودکی، مقام و توانایی، علم و دانش، علم و ایمان و عمل و عشق، زندان و تبعید، و شهادت .

یگانه باراجی دیگر شرکت کننده در برنامه کتاب شکوه عشق نوشته نسرین ثامنی را معرفی کردند. این کتاب در قالب رمان مشتمل بر چند روایت کوتاه می‌‌باشد که کاملا بر اساس زندگی واقعی افراد نگاشته شده و دربرگیرنده شور و احساس و عشق به زندگی است. نویسنده با خلق این اثر مخاطبان را به دنیای حقیقی زنان دردمند جامعه می‌کشاند تا خواننده با فضای زندگی این قبیل زنان احساس نزدیکی کرده و دردهای آن‌ها را لمس نماید و با این دل‌مشغولی، دغدغه‌ها و کاستی‌های خود را در مقایسه با آلامی که بر شخصیت‌های داستان گذشته، دمی به فراموشی بسپارد.

در پایان از شرکت کنندگان برای همکاری و معرفی کتاب در برنامه های آینده دعوت به عمل آمد و به معرفی کنندگان کتاب هدیه ای تقدیم گردید.


 

  • ۹۶/۰۵/۲۳
  • جواد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی