اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اولین نشست کتابخوان مدرسه ای کتابخانه آیت ا... کفعمی در سال جاری با همکاری مدرسه دخترانه سماء زاهدان برگزارشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اعلام این خبر گفت : بر اساس بخشنامه نشست های کتابخوان ، قرار است هر کتابخانه در بازه زمانی یک ساله شش نشست کتابخوان کتابخانه ای و شش نشست کتابخوان مدرسه ای و دو نشست ویژه اقشار برگزار نماید.

جواد محمدی اظهار داشت با توجه به همت کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان و برنامه ریزی های انجام شده تعداد نشست ها از میزان مصوب بیشتر خواهد شد.

وی افزود : در اولین نشست کتابخوان، ضمن تشریح چگونگی عضویت و استفاده از کتابخانه ، نحوه شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی  رضوی و معرفی کتابهای جشنواره توضیح داده شد.

جواد محمدی ادامه داد : در این نشست 3 عنوان کتاب ازسری کتابهای جشنواره رضوی و یک عنوان کتاب از کتابهای طرح کتابخوان ماه فروردین معرفی شد .

خانمها فهیمه دهمرده، سمیرا ساریال مقدم، سارا نارویی، حدیث در زاده آتنا آبروان، عابده دهمرده به ترتیب به معرفی کتابهای تحصیلات با طعم شکلات  - ماه غریب من  -مهارتهای زندگی در سیره رضوی  - به خودتان احترام بگذارید امام رضا (ع) و زندگی و کتاب برتر باشید پرداختند .

این مقام مسئول گفت :همچنین در پایان از دانش آموزان و مربیان برای حضور در کتابخانه و همچنین شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت به عمل آمد .

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

                        


میهمان نوازی در کنار یار مهربان – کتابخانه استاد کامبوزیا

کتابخانه استاد کامبوزیا در ایام عید بصورت تمام وقت پذیرای میهمانان نوروزی بود.

جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با بیان این خبر گفت : با همکاری خانم کامبوزیا مسئول کتابخانه استاد کامبوزیا ، کتابخانه بصورت تمام وقت پذیرای میهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور بود.

جواد محمدی افزود : کتابخانه استاد کامبوزیا یکی از مناطق گردشگری و فرهنگی شهرستان زاهدان محسوب می شود که دارای منابع غنی برای پژوهشگران است.

وی افزود همچنین پنجشنبه هر هفته برنامه های فرهنگ و آموزشی با همکاری موسسات فرهنگی برای دانش آموزان کم بضاعت حاشیه شهر در محل کتابخانه استاد کامبوزیا برگزار می شود.

                       

 

  • جواد محمدی
  • ۰
  • ۰

 اولین جلسه برنامه ریزی هفتمین جشنواره رضوی در سطح شهرستان زاهدانبا حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با تشریح نحوه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت :

خط مقدم برگزاری این جشنواره کتابداران هستند که می توانند با تبلیغات چهره به چهره با اعضاء کتابخانه و همچنین تبلیغات محیطی نقش معمی در بهتر برگزار شدن جشنواره ایفا کنند.

جواد محمدی با تاکید بر اصل مشارکت پذیری از سوی دستگاههای مختلف افزود: همکاری با برگزاری این جشنواره علاوه بر انجام یک امر مقدس به نام فرهنگ کتابخوانی ، رضای خداوند و امام رضا (ع) و سعادت عقبی را به همراه دارد.

در این جلسه ضمن تقسیم وظایف مقرر شد موارد ذیل با هدف مشارکت پذیری دستگاهها و شرکت گسترده مردم انجام شود:

1-      فضایی در محل کتابخانه به جشنواره رضوی اختصاص یابد.

2-      در فضای اختصاص یافته ضمن انجام تبلیغات محیطی مقرر شد از امکانات موجود سیستمی برای مسابقه اینترنتی در نظر گرفته شود.

3-      کد کتابخانه ها و همچنین فرم تحویل و بازگشت پاسخنامه از سوی اداره به کتابخانه ارسال شود.

4-      کتابهای جشنواره در کتابخانه جمع خوانی شود.

5-      کتابهای جشنواره در نشستی با عنوان کتابخوان رضوی معرفی گردد.

6-      تبلیغات شهری و تهیه بنر های تبلیغاتی با همکاری مسئول محترم روابط عمومی و خانم اقبالی از اداره تبلیغات اسلامی پیگیری شود.

7-      خانم عبداللهی مدیریت تبلیغات در فضای مجازی ( ارسال فایل الکترونیکی کتاب ، نحوه ارسال کلیپ موبایل برای کودکان ) را عهده دار هستند.

8-        علاوه بر مسئولین محترم کتابخانه ، خانم کامبوزیا هم اختصاصا پیگیری جذب مشارکت در خصوص جوایز مسابقه هستند.

9-      همکاران محترم حداقل دو برنامه ویژه جشنواره رضوی در برنامه های فرهنگی هفتگی لحاظ کنند.

10-  مسئولین محترم از فعالیت های انجام شده گزارش و دو عکس به منظور اطلاع رسانی تهیه و به اداره شهرستان ارسال نمایند.

                         

  • جواد محمدی