اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

رصد نسخ خطی ، سربی و سنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان با اشاره به حضور کارشناس مسئول بخش نسخ خطی کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی در زاهدان و کارکارشناسی بر روی کتب کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت : در بین کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان کتابهای کتابخانه استاد کامبوزیا به علت قدمت ، بیشتر مورد توجه و کار کارشناسی قرار گرفت .

جواد محمدی افزود : طبق آمار قبلی فقط 161 نسخه کتاب چاپ سنگی در کتابخانه استاد کامبوزیا به ثبت رسیده بود اما با انجام فعالیت کارشناسی تعداد 158 نسخه کتاب چاپ سنگی و تعداد 699 نسخه چاپ سربی در این کتابخانه به ثبت رسید که از این تعداد 167 نسخه لاتین و بقیه فارسی و عربی است.

وی با اشاره به اینکه کتابهای چاپ خطی ، سنگی وسربی جزء سرمایه های ملی کشور محسوب می شود ، از مردم خواست درصورتیکه کتابهای نفیس و قدیمی دارند برای نگهداری بهترو از بین نرفتن این آثار می توانند این کتب را به کتابخانه اهدا و یا وقف کنند تا در شرایط مطلوبی از آنان حفاظت شود.                   

  • ۹۶/۰۲/۱۶
  • جواد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی