اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

  با حضور اعضا و کتابدران کتابخانه عمومی امام حسین (علیه السلام ) زاهدان ؛

نشست کتابخوانی آذر ماه با معرفی 6 کتاب برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان؛ جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه  های عمومی شهرستان زاهدان گفت: نشست کتابخوان آذر ماه کتابخانه عمومی امام حسین زاهدان با معرفی 6 کتاب برگزار شد.

 

وی افزود در این نشست کتاب :   قاف نوشته  یاسین حجازی توسط  سید اعظم موسوی مسئول کتابخانه ارائه شد.

در این کتاب داستان زندگی پیامبر اسلام را باالهام از کتابهای تفسیر سورآبادی، سیرت رسول‌الله و شرف‌النبی روایت  می شود.

 

کتاب:تدبری در وحدت امت اسلامی با تکیه بر قرآن ،سیره و آراءاندیشمندان معاصر نوشته  سید رمضان موسوی مقدم توسط  فریده بای از اعضای کتابخانه ارائه شد؛این اثر، پژوهشی است در جهت مطالعه وحدت جامعه اسلامی در عصر حاضر، با تکیه بر آیات قرآن، روایات اهل بیت و دیدگاه‌های اندیشمندان معاصر. مطالب اثر در پنج فصل تدوین شده که فصل نخست، به تحلیل مفهوم و جایگاه وحدت در قرآن و سیره پیامبر اکرم و امامان معصوم علیهم‌السّلام اختصاص دارد. در فصل دوم، عناصر بنیادین و ارکان اساسی وحدت اسلامی معرّفی شده است و در فصل سوم، عوامل اختلاف و تفرقه و موانع وحدت در میان امّت اسلام شناسایی و بررسی شده است. نقد و تحلیل آرا و نظریات متفکّران اسلامی درباره موضوع وحدت و ارائه راهکارهای عملی کردن وحدت در جهان اسلام، از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است."

 

کتاب: شرح غزلیات حافظ   نوشته :بهروز ثروتیان نیز توسط  علیرضا رضایی از اعضای فعال کتابخانه معرفی گردید

این کتاب شرح غزلیات حافظ، بهروز ثروتیان (دوره 4 جلدی)توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.

 

کتاب: نامیرا نوشته :صادق کرمیار نیز توسط حامدزارعی کارشناس فرهنگی اداره کل معرفی گردید

نامیرا اشاره ای دارد به داستان کربلا و امام حسین(ع) قبل از شروع قیام. داستان کوفیان که چگونه به فکر دعوت امام می افتند و چگونه بعدا پا پس می کشند .

 

 کتاب: هم نام گل های بهاری :نگاهی نوبه زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص) نویسنده:حسین سیدیارائه شده توسط سیده سمین موسوی؛این کتاب که با نثری روان و قابل فهم و کاربردی به خصوصیات اخلاقی پیامبر (ص) و توصیه های آن حضرت (ص) در زمینه های مختلف پرداخته است، با استفاده از منابع معتبر شیعی و اهل سنت گردآوری شده است. موضوعات متنوع این کتاب علاقمندان به پیامبر را با ویژگیهای انسان کامل آشنا می کنند.
((هم نام گل های بهاری)) جلد اول از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم» است که برنده جایزه کتاب سال حوزه شد.

کتاب: حجاب و نقش آن در سلامت رواننویسنده:عباس رجبی معرفی‌کننده: بهزاد سرگزی عضو کتابخانه

* ناشر: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ،

.این کتاب، دربردارنده تحقیق و پژوهشی میدانی راجع به مسئله حجاب و بررسی زوایای مختلف آن است پژوهشگران در این نوشتار ابتدا به تعریف حجاب و ذکر دلایل لزوم حجاب اسلامی پرداخته و در ادامه حکمت و فواید حجاب از لحاظ رابطه آن با شخصیت زن و آراستگی درونی؛ وقار؛ حس احترام؛ سلامت جسمانی؛ شجاعت حقیقی و عزت زن مورد بررسی قرار داده‌اند و سپس به تبیین محبوبیت حجاب در نزد اهل بیت پرداخته‌اند.

                                 

  • ۹۵/۱۰/۰۴
  • جواد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی