اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

 در این نشست که با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار شد مطالب پنج کتاب به اشتراک گذاشته شد.

از سری نشست های کتابخوان ، هفتمین نشست در کتابخانه استاد کامبوزیا شهرستان زاهدان برگزار شد.

کتاب نیروهای فوق طبیعی نوشته لایال واتسون در سال 1373 توسط انتشارات درسا در 488 صفحه به چاپ رسید. این کتاب ترجمه فرخ سیف بهزاد می باشد و عنوان اصلی کتاب : Supernature: a natural history of The Supernaturalاست.

این کتاب قبلا تحت عنوان " فوق‌ طبیعت‌" ترجمه‌ احمد ارژمند و شهریار بحرانی‌ توسط انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۶۵ منتشر شده است. موضوع کتاب شامل علوم غریبه و روح شناسی است و توسط محمد جعفری به اشتراک گذاشته شد.

کتاب زندگینامه یک یوگی به نویسندگی پاراماها ترا یوگانا ندا با موضوع دین دیگر کتاب بود که در این نشست به معرفی شد. پاراماهانزا یوگاناندا از عرفای معاصر هندی است که قطبی مقتدر در انتشار آگاهی الهی در دنیای امروز و خاصه در جهان غرب محسوب می شود
کتاب حاضر، شرح زندگی وی در صورت کامل آن است. این کتاب به همت منصور کمالی جان فدا معرفی شد.                                                      

کتاب تاریخ فلاسفه اسلامی از آغاز تا امروز به قلم   سیدحسن نصردر4  بخش به نگارش درامده است .

1-     مطالعه فلسفه اسلامی2- مسائل فلسفی3- فلاسفه اسلامی در بستر تاریخ4- و وضعیت کنونی

وحید حوت رخشانی این کتاب را برای علاقمندان معرفی و از دیگران خواست کتاب تاریخ فلاسفه اسلامی را مطالعه کنند.

زهرا پردل عضو فعال و از شاعران گرانمایه شهرستان زاهدان هم کتاب راهنمای عملی نمایشنامه نویسی  به نویسندگی  نوئل گریگ   با  موضوع ادبیات را برای معرفی انتخاب کرد.نویسنده در این کتاب سعی دارد خواننده را به عمل وادارد و آن دستوراتی که برای نوشتن یک نمایشنامه لازم است را در قالب تمرین هایی برای نویسندگی به خواننده القا کند.

حامد زارعی هم کتاب نامیرا به قلم صادق کرمیار  را برای حاضران معرفی کرد. این کتاب با موضوع ادبیات و از اتنشارات نیستان است.      نامیرا» داستانی شخصیت‌محور است؛ رمانی با خرده‌روایت‌هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها. این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد و نویسنده‌ی نامیرا فقط تصویرساز صادق این رویدادهاست. نویسنده‌ی کتاب را به سبک رمان‌های کلاسیک با شروعی آرام آغاز می‌کند، تصویرسازی می‌کند، شخصیت‌ها را یک به یک وارد داستان می‌کند، آن‌ها را معرفی می‌کند و با داستان پیش می‌برد. «نامیرا» اسیر اختلاف روایت‌های تاریخی نشده و البته از عقبه‌ی تحقیقی درستی بهره برده است.

 

 

  • ۹۵/۱۰/۰۵
  • جواد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی