اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زاهدان

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

نشست کتابخوان بهمن ماه در کتابخانه استاد کامبوزیا برگزار شد.در هشتمین نشست کتابخانه ای کتابخانه استاد کامبوزیا مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی استان ، اساتید دانشگاه و اعضای کتابخانه کامبوزیا حضور داشتند.

در این نشست کتابهای داروهای گیاهی ، تفسیر بنیادی گازهای خون شریانی ، احیای قلبی ریوی ، دایره المعارف عجایب، بیولوژی کمپبل و شاهنامه به حاضران معرفی شد.

مطلب قابل تامل پیرامون کتاب داروهای گیاهی که به قلم  مصطفی پویان نگارش شده است مساله طب سنتی است که خیلی مواقع بهترین گزینه برای درمان بیماری هاست . متاسفانه در فرهنگ ما چنین چیزی جا نیفتاده است و در تصور برخی از افراد طب سنتی و روشهای خانگی عقب افتادگیست. این کتاب را فاطمه پیشداد معرفی کرد.  

سماء ریگی دیگر فرهیخته ای بود که کتاب تفسیر بنیادی گازهای خون شریانی نوشته زاگلبام را معرفی کرد.این کتاب شامل 5 فصل است و درباره مایعات بدن ، مقدار اسیدیته و بازی مایعات و عملکرد ایده آل سلول ها در محیط تعادلی اسیدی و بازی بحث می کند.                    

کتاب احیای قلبی ریوی نوشته هدایت الله الیاسی با موضوع علوم عملی دیگر کتاب بود که توسط بهاره سارانی مطالب آن به اشتراک گذاشته شد.

در این کتاب تاریخچه ای از احیاء قلبی و روشهای احیاء بیان شده است.

مطهره کیخا هم کتاب دایره المعارف عجایب نوشته ای . جی . آرامسترانگ را با موضوعات متنوع و جالب پیرامون جهان هستی را معرفی کرد.

کتاب بیولوژی کمپبل نوشته نیل آ ، کمپبل هم توسط الناز بدیچی با موضوع علوم عملی معرفی کرد.

این کتاب یکی از منابع مهم زیست شناسی است وکتابهای درسی زیست شناسی اقتباس های فراوانی از این کتاب می باشد . کتاب منبع بسیار خوبی است برای کسانی که خود را برای المپیاد زیست اماده می کنند. تصاویر کتاب فوق العاده زیباست و کمک شایانی به فهم مطلب می کند .

زهرا صحرانشین کتاب شاهنامه فردوسی را به روایتی نو برای حضار معرفی کرد.                            

  • ۹۵/۱۱/۱۱
  • جواد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی